Wednesday, September 30, 2020

Majad minu piirkonnas

Majad on mu elus olulisel kohal. Näen neid uneski. Näiteks uurisin eile ühte kordatehtud korterelamut. See värvigamma oli ühestküljest veider, teisest lummav. Selline mündirohelise ja hallikkassinise (kumb see siis on hall või sinine???) kombo. Eriskummalisel moel. Unes, kella 7 ja 10 vahel, nägin taolist maja jälle, pidin selle leidma, ta asus tundmatu linnakese mäeotsas asuvas immigrantide linnaosas. Pidin oma srilanka töökaaslase sealt leidma ja temaga mingile festivalile suunduma. See ilmselt jõudis mu unne tänu vinyasas minu ees etlevale naisele, kelle kukalt vaadates tihtilugu juurdlesin - kas see on mu töökaaslane või ei ole? Ei ole teda nii ammu näinud, ei oskagi tema siluetti määratleda...  

Täna jalutasime Rosinaga jõe ja kanali vahelisel rohealal ja nautisime päikeselist ilma. Nautisin üleüldse rohelust. Massiivse silla alt läbi, jalutad massiivsete puude all ja tunned end kuidagi eriliselt, vaatad heldinult muru. Ta toidab sind oma rohelusega. Puude vahelt kõrgusest terendab Paju 2 ärihoone, nagu majakas. Oh jah, see kõrghoone, mille kohta olen kuulnud mitut tuttavat pahakspanevalt ja väsinult ohkavat, a la on meile sellist maja nüüd vaja. Neile ei meeldi see hoone. Aga mulle meeldib. On seda koguaeg. Olen talle koguaeg salaja pöialt hoidnud. Et meeldib, Miks?

1. Lisab linnapilti värskendava (ja suurlinliku?) vertikaalse dimensiooni a la "vaata üles", pilk rändab harjumuspärase maaläheduse boonuseks ka ülespoole, lisades niisiis ee... huvitavust.

2. Kaugelt vaadates paistab see ärihoone justkui natuke lopergune ja viltu, seeläbi mõnusasti tajudega mängides

3. Integreerimine linna nii välimuselt kui praktilise poole pealt, eriti võrreldes teisel pool silda asuva madalama kandilise ärihoonega - minumeelest on see täitsa okeilt välja tulnud: esimesel korrusel asub kohvik, omamaja töötajatel hea seal einestamas käia ning ka minusugustel möödujatel, kes elab lähedal, kaugele ei viitsi minna, aga tahaks mittekodus midagi nokitseda  - tassikese kohvi saatel lugeda, kirjutada, õppida. Maja ees on ohtralt pinke, on rahuldav haljastus. Mulle paistis, et sinna oli sireleid istutatud - ootan huviga kevadet. Ja kõigesuurem ja armsam plusspunkt minu jaoks: siseparkla seintele on pandud kasvama viinapuu. Mis võiks olla toredam kui selline rohelusse uppuv maja? :) 

Kahjuks ei saa midagi nii toredat teispool silda asuva hoone kohta öelda.Esimesel korrusel, kus oleks minumeelest äge hoopis selline supelhoone taoline asutus tekitada (näiteks mingi ujumisasjade pood ja paadilaenutus ja väike jätsijaam), asuvad hambaarst (pärast tarkusehamba väljavõtmist ei assotseeru annekanal sinu jaoks ilmselt kunagi millegi meeldivaga), ja kaks ilusalongi. Terrass seisab täiesti niisama. 

Muidugi, kes olen mina siin kõike kritiseerima ja nii. Aga vähemalt olen oma ebapopulaarseid arvamusi siin nüüd põhjendatult väljendanud ja võin eluga avalalt edasi minna 😅

Lisaks majadele olen ka patoloogiline sisustuse huviline ja pean ütlema, et selliseid videosid ja inffi on raffale rohkem tarvis: (olgem ausad, kõik trendikad esemed ei ole teps mitte rahalaristamist väärt. Toa sisustamine olgu intuitiivne. Nagu Marie Kondo for sisustamine, kunagi äkki kirjutan sellest lähemalt) tegelt pool videost lihtsalt, dis woman brings me joy :)








No comments:

Tänulikkusest + kompromiteerivat juttu

Eile rüüpasin A enda korjatud põrdakanepi teed. Soe ja helge tunne tabas mind. S Tuneesiast toodud lõhnav seep teeb tuju heaks. Sidrunheina ...