Wednesday, April 17, 2013

Adenoidne nägu

Ettevaatust, tervist puudutav postitus:

Kui ma väike olin, oli täiesti (ebamugav, aga mis siis ikka!) norm minu jaoks hingata läbi suu ja vilinad ninas olid naljakad. Kuni ükspäev teatati, et tuleb minna arstile. Artsi juures teatati, et mul on adenoidid ehk neelumandel v keelemandel. See tuli eemaldada väikese operatsiooniga ja see operatsioon viidi läbi haiglas, kus praegu asub hirmus vanadekodu (mu kodulinnas). Mulle selgitati, et hea, et see op oli hädavajalik - vastasel juhul oleksin vôinud adenoidide progresseerudes unepealt surra, lämbuda. See teadmine viis mind korraks rivist välja. Nii, et nüüd täiskasvanunagi pidin selle info üle tsekkima.  Kivi langes südamelt ja tekkis uus: Hea uudis on see, et ilmselt surmaga see asi ei lôppeks, halb aga see, et  kui ôigeaegselt adenoide ei opereerita, tekivad lihtsalt kroonilised keskkôrvahädad. Nojah siis. Mäletan  lapsepölves adenoiditunnet küll. Ja viimasel ajal tundub mulle, et adenoidid on jälle lahti. Kurgumandild aga mitte, kummalisel kombel. 

Arsti juures käimine on aga piin, sest arst arvab, et ma olen hull! Pole mul ju häda midagi, kui mul lihtsalt enesetunne halb ja et viirused on normaalne nähtus anyways - kasvata oma immuunsussüsteemi jne. Teiseks on arst mul pealinnas ja enam ümbervormistada ka ei viitsi, ei kavatse Tartusse aastateks jääda. Nii, et see dull face, mis mul peas on, vôib olla adenoidne nägu? Muidugi on veel sada tervislikku probleemi ja rohud on kallid. Ja kui mônel öösel jääb und väheseks, môjutab see ka enesetunnet. Noor vanainimene...

Unes nägin täna ronge. Kôigepealt said rongid omale mingi sellise tehnilise uuenduse, et rongiteepeal vôivad sôita ka autod. Aga mingi bobirajataoline oli raudtee sellegipoolest. Rongiga olid mingid jamad ja see ei peatunud seal kus vaja. Pärast reisisin tagasi... aga ei viitsi praegu pikemalt kirjutada sellest. Haha, unes oli mul ka uus tumesinine pintsak ja ma karstin selle tolmumist... praegu tolmab tänavatel hirmsasti. 
N nägi unes, et ta sai teada, kus Kirjandusministeerium filmitud on, aga ta unustas ära. Mingi muuseum. Aga okupatsiooni oma see ju pole? 


No comments:

Tänulikkusest + kompromiteerivat juttu

Eile rüüpasin A enda korjatud põrdakanepi teed. Soe ja helge tunne tabas mind. S Tuneesiast toodud lõhnav seep teeb tuju heaks. Sidrunheina ...