Wednesday, May 9, 2018

Suurtest teemadest (suurim teema rumalus!)

vahel mõtled et no mis nüüd siis jälle, ja.. avastad taaskord, et nii palju head luulet on. nii palju head luulet ja kirjandust ilmas. ja eluilmas ei jõua kõike läbida. ühest küljest tekitab lootusetust, võitleks nigu tuuleveskitega - saad ühe raamatu läbi, ilmub veel kolm head asja, selgub, et kirjandusfestaril esinejad on vahvad inimesed... teisest küljest on äraütlemata äge koguaeg avastada midagi/kedagi uut, kõrvataha panna, meenutada, tsiteerida, uuesti üle lugeda, võrrelda... ja teada, et see valdkond ei ammendu. mittekunagi.

mulle meeldib kui inimesed on omas elemendis. jah, see mulle meeldib.

hea olex kui meie majast saaks praeguse ohvitseride maja kuulsust kandmise asemel kirjanike maja. see oleks äge. 

suured teemad ja suured inimesed. minu maja elanikul oli suurte teemadega seotud lulla näiteks. eurovisioonil oli üks netta, kes laulis nagu ma aru sain nii naiseks olemisest kui noh veidi oma kehakaalu üritas inimestele vist õigustada vms. kui ma nüüd ütleks, et mulle eriti ei sümpatiseeri see naisteraffas, siis küsiksid mõned põlgusega kindlasti, et kas ma ei taha teravate teemadega tegeleda, kas mulle ei meeldi kopsakamad isikud? ma võin seepeale ainult vastata, et ma vaatan inimest, ja see inimene on waaay too energiline minu mahedate tsakrate jaoks. ja kas on vaja mehele hõõruda nina alla et ma ei ole ta mänguasi. see on ikkagi nagu koera nina ees lihatüki õõtsutamine. kui naised midagi on, siis nad võiks olla heas mõttes salakavalad. mulle isiklikult sümpatiseerivad naised, kes oma seksuaalsuse jms kiiksudega ei ürita obvi asja max nina alla suruda. samas, need on teemad, millega mõnda inimest tuleb tutvustada. noh nigu kontsiita vorstiga - sellised inimesed on olemas ja nad on okeid... vms. kas keegi on okei sõltub täiesti vaadeldava ühe isiku omadustest ja olekust sinuenda subjektiivsele silmale. 



kas nt rumalus on sama suur teema kui paksus ja veganlus? ma enam ei saa aru. nagu ka A pidevalt mainib, et me elame oma Tartu ja seltskonna mullis ja ei kohtu eriti teiste maailmavaadetega, näeme neid kaugelt. hea turvaline rantida. aga mul tunne, et see suur teema on koguaeg õhus, vaikselt naksab, vähemalt üks vanem suurtest teemadest. vox populi vs eksperdid. leiba ja tsirkust. kui on rahvahääletus, on alati väike kartus, et liiga paljud neist on"ekreusku". 

oeh jah rumalusest saab alguse nii palju pahasid asju. tahaks kultuurselt veini juua, aga samas tahaks, et alks aktsiis oleks veel kõrgem, kui jälle näed, et kiirabi veab mõnd purjutajat parajasse paika. ja nii edasi... aga sa ei saa rumamale öelda, et ära ole rumal. ta ei hakka automaatselt targaks vaid tõenäoliset läheb kurjaks või saab muud mentaalsed hädad, mille eest maksumaksja vb rahakotiraudu kergitama peab. inimese autentsust ei tohi küsimärgi alla seada, keegi ei tohi keelata olla teisel olemast selline, milline ta  on, see on nö universaalne seadus. aga. mida teha saab, mõjutada sellises suunas, et rumal lihviks oma omadusi, mis ei oleks talle endale ja teistele destruktiivsed... lihviks mõnda oma varjatud annet ja oleks mõnes kitsamas valdkonnas täitsa briljant. häbimärgistamise asemel häid omadusi lihvima ajee! tuult kõigile tiibadesse!

niisiis, netta on loomulikult imeline muusik! loodan, et mõni ka tema teisi lugusid netiavarustest otsima läheb, tema konzerdile vb läheks ka, olles ta diskograafia läbinud ja sümpaatsuses veendunud :) aga lihtsalt see i´m not your toy teema nagu seob teda ennast selle teemaga enam, annab energiat sellele teemale, mis ei tohiks üldse teema olla, vohh.

oeh. okei. tegelt, kohv sai otsa, vaja pessu ja tööle rutata! servus


No comments:

Tänulikkusest + kompromiteerivat juttu

Eile rüüpasin A enda korjatud põrdakanepi teed. Soe ja helge tunne tabas mind. S Tuneesiast toodud lõhnav seep teeb tuju heaks. Sidrunheina ...